動画数:284件
を見るとテトが泣いてるそして文字も「はァ〜ダル!」でびっくりマークがついてて、
I translate some parts of the music video and now it makes more sense. In has teto's grades in the first semester and it has also a comment from her teacher which says: "She has excellent grades and good friends, and generally no problems. However, her relationship with one student in her class has deteriorated, and this relationship is potentially leading to problematic behavior.The two individuals were given an opportunity for dialogue and were required to submit a letter of apology.It should depend on your future actions" and as you can understand that one person is miku. In the teto's second semester the teacher's comment says: "She continues to have excellent grades, and there are no problems with her studies or her daily school life.However, the conflict with another student in the same class escalated further, resulting in a brawl in the classroom. As punishment for the violence, the promotion of both students to the next grade was revoked.
ちゃんと31歳(でもここでは高校生)なの好き
よく見たらテトの年齢ここでも31歳になってるの笑う
テトが涙を浮かべてるの気になりますよねぇ
テトちゃんと31歳なの好きw
テトの現在所に「架空のボーカロイド作ってニコ厨つろうぜ」って書いててこうゆう細かいとこも書かれてるのすげえって思った
今更だけど31歳で留年は何年留年してんの()
2人ともめっちゃ頭いいのに仲悪いから留年にされてるの草wここまでくると仲良いとしか思えんあと、こう見えてミク生徒会長なんだね
〜1位でテトが2位なの(全部)意外と二人頭いいだね。😊
の教師からのコメント草ww
テトの試験結果【1学期期末】国語 97点 ←!?社会 98点 ←!?数学 95点 ←!?理科 94点 ←!?英語 98点 ←!?※合計482点
現住所が「架空のボーカロイド作ってニコ厨釣ろうぜww」スレってなってんのまじで作り込まれてる
こういうところとかしっかり作り込まれてていいと思った
に成績優秀、友人にも恵まれており問題はない。しかし同クラスの生徒一名との関係性が悪化。その関係で問題行動に発展することが増えている。二名には対話の機会を与え反省文を提出することで対応。今後の行動については然るべき対処が必要かと思われる って書いてある
テトの住所が「架空のボーカロイド作ってニコ厨つろうぜww」スレだったり、
ミクの試験結果【1学期】国語 95点 ←!?社会 96点 ←!?数学 98点 ←!?理科 100点 ←!?!?英語 98点 ←!?※合計487点
最初の文をよく読んでみ (1)
現住所が架空のボーカロイド作ってニコ厨釣ろうぜなのすき
This has led to backlash from students who were friends with the two individuals involved" and that shows that teto and miku stay in the same class because they had a fight in the classroom. In miku's grades ( ) the teachers comment is the same as teto's in both of the two semesters and also says that miku is the "student council president" of the class. In 3rd song? Idk, that's all ;)
のミクは泣いてないし文字は「はァ〜ダル。」みたいな感じでテトは親が厳しいのか?ってなってしまった
のところから、テトが文系っぽくてミクが理系っぽいの細かくて好き
ミクの連絡先がクリプトン・フューチャー・メディア株式会社だったりと細かくて大好き
最初の文をよく読んでみ (2)
に生徒会長としての義務もこなし成績も上位をキープしている。人望も厚く、友達が多い印象。しかし同クラスの一名に対し裏で嫌がらせをしていると報告有り。その件について本人とヒアリングしたが関与していないと発言。要経過観察。 って書いてある
の学年順位組順位 ミクが
ミク成績良くていいな
これは続編で、前作の要素が残っている点や、武器やデザイン、言葉遣いが改善されている点が気に入っています
ここガチ好き
ここ、間のテトよく見てみると…
I see.
Biggerが若干クリッカーに寄っていてクッキークリッカーを想起させる
execution clap reference?
これさバァムクゥヘンエンドロォルの時の「満たされた脳細胞」の後に同じのあったなぁ、
とかの所ってハーメルンの笛吹モチーフかな?笛吹いてみんなを先導(誘惑)してる的な・・・?チェスで戦ってるのも個人戦から取り巻きを使う団体戦?的なのに進化してるってことかな?
「脳裏に映る表裏もうどうしようもない矜持」が「誰もいないサイレン近づく度に痙攣」に似ててダイダイダイキライの時はテトが歌っていてダダダダダルの時はミクが歌っている……と似ている部分をミクテト逆で歌っている……?(語彙力皆無)
狐の窓してて、その間から覗くと人に化けた狐が分かるらしくて、テトさんもミクさんもどっちも優等生な皮をかぶってるのが分かってるみたいな感じなのかな
: Help- in teto's phone battery is 67 😂 😭
teto is sending an email in the classes group chat that says: "[Sad news] Student council president position ends today.Let's all pick a fight with the student council president lolThe Miku regime ends today lolEveryone, gather on the field" and miku is replaying back: "To Teto KasaneI was watching from the side the whole time~ lolIs it an email now? lolIt's the Reiwa era now, so please adapt to the times lol. I'm sure your followers are quite troubled by this.We're looking forward to an all-out war" so maybe some parts of the video shows scenes from this fight that their speaking about and maybe they're is gonna be a
みんなで生徒会長に喧嘩売ろうずwwwwwwwwwwミク政権は今日で終わリンゴwwwwwwww
:あいつ(ミク)重音テトさんへ
ここなんで🫶の絵文字使ってんやろ❤️こっちでもいいはずなのにあとミクの返し攻撃力高いな
重音テトさんへ
こことかもね
少しだけダイダイダイダイダイキライ要素あるの好き
「全部全部こんなんばっかだ」←「全部全部あんたのせいだ」に似ていてダイダイダイキライの時はミクが歌っていてダダダダダルはテトが歌っているって……それと
is that raibaru
狐の窓になってんの好き(伝われ)
狐の窓(この隙間から覗くと本性が見える)とか
MIKU rly got the Donald trump tratment
正当化される政党辞職を要求します→は?
2題目では流れ星が流れてることに70回ぐらい聞いて気づいた
@Virella-xx but at Miku is the white side of the chessboard, which goes first, that kinda implies that she was the one who started the argument.
テトの駒は黒ミクの駒は白だから、チェスのルールで白が先行=ミクが最初に攻撃した?ことが表されてておもろい
perfect
the chessboard is turned sideways. The left corner for each player is supposed to be a dark square, and the queens stand on their own color. Pretending that it isn't, Miku plays the Van't Kruijs Opening, (1. e3) which is considered quite passive as it fails to take space in the center of the board (almost all serious openings start with a two-square pawn advance, or a knight move towards the center, which fights for the center of the board) but is not without merit as it, like the kings pawn opening (1. e4) does open the bishop and queen. However, Teto then makes the mistake of answering with a mirror move, (1. .. e6) which is arguably a blunder because it fails to capitalize on an unopposed center (1. .. e5 or 1. .. d5). Overall 2/10 chess playing.
2人で頬くっつけるの可愛すぎん??
嫌いなのにほっぺたくっつけてるの可愛い
頭くっつけて次に
:ダイキラのサビ前笑い声
ここのサビ前がダイダイダイダイダイキライみたいですこ
ココサビ
ダイダイダイダイダイキライと同じでサビ前に嘲笑うような声がはいってるのが好き!
動きシンクロしてるいくら喧嘩しても2人の動きが合うくらい仲いい
I think this my favourite Teto and Miku song!
I LOVE Miku and Teto's designs 💕💕💕
ここ歌う時「おツムが下がる」を普通に「おムツが下がる」って歌ってしまってただの変態になってしまった
まずい
前髪お揃いとか仲良しすぎるんだよな
これハートがお互いの色になってる。2人は常にくっつきたいということでは?それで、テトの方がミクへの愛がある、好きだからからかうってことでは?
なんでミクがテトの声なのかな?って思ったけどさ、 ココで中身のテトが手を下にしてるって事は災厄って意味なのかな?まずなんでミクの目が赤だからテトでテトがミクなんだろう?あ、あと
They both look so sad when forming the heart over their actual heart, when it takes the color of the other. Miku even has tears in her eyes
ここ、最初にお腹のあたりでハートを作ったときは二人とも嬉しそうに笑ってて、次に胸でハートを作ったときは寂しそうにしてて(ミクは泣いている)、途中でハートの色が変わって、最後にブーイングと共にハートを作ったときは怒っているように見えるんだよな…
ここ可愛い
では混ざってる。(テトが)そして頭からの血?もお互いの色。つまりこの
の故に軽々らへん、ミク涙目じゃない??本当は仲良くしたいけど…とかかな。あと絵師さんめっっっちゃ成長してる😭💕
ミク泣いてる?涙目っぽい
一瞬ハート作っとるしめっちゃ頬赤らんどるけど素直じゃないからすぐに👎のハートにしとるの好き
人がお互いの色のハートを作って愛し合ってるの?😊
:ダイキラサビポーズ
ここも可愛い
ミクテトの表情っ…!?
:ダイキラサビダンス
:左手ダイキラサビダンス2
ここの頭から流れる血?がそれぞれのイメージカラーなの、お互い相手のことしか考えてないみたいですごく好き。
俺はこの曲を聞いてから頭にこびりついて 離れない
「クソッタレが!消えちゃいな!」この歌詞と音程めっちゃ好き……
テトとミクが持ってる銃がスプラシューターにしか見えないよく見ると違うけど、最初に見たときはあれ!?ってなった
から始まるゲームがダイダイダイダイダイキライより画質上がってるの時流れを感じて好き
Teto in the crosshairs reminds me a little of the art from Hibana by Deco27 … but more sassy
HIBANA reference
手榴弾のピン口で引っこ抜くのイケメン過ぎて好き
気付いてる人居るだろうけど、 のテト、多分某爆弾の悪魔オマージュしてるよね
でも の所はすごいミクちゃんテトちゃんの手榴弾を嬉々として見てたけど
変身する時のレゼやん
I gave my mom the side eye
no enimes are that close to eachother, they are homies in secret
ポーン物故割れてるんだけど
why did it look like the ferrar school from Sam and Colby😭
ここのテトとミク、拍のタイミングが違くて、表𢫦と裏拍で分かれてるの、ふたりで仲良く曲作ってる感じが大好き
ここの の歌詞ダイキライの方でも似てる歌詞あったよな
トラップパート気持ちよすぎだろ!
ミク「どしたん、話聞こうか?」ワイ「あ〜それ彼氏が悪いわ〜♪」
ラップの一部で取り入れてるの洒落てて好き
ココ狐の窓?
このメールを見るにテト派(革命軍)VSミク派(国家軍)っていう2大派閥の戦いがあったのか
テトが2ch出身なのが文に強く出てるの好き
親衛隊グループ
「あ、流れ星。全員〇にますように」とか、ちょいちょいTwitterで見るネタ出てくるの好き
何処ぞのX民のオマージュで好き
同じ絵使ってるかと思いきや
ここの韻の踏み方めっちゃ好き
I was thinking how their shirt sleeves on the other side of the coat/half cape look very reminescent to their childhood selves' sleeves. You can almost barely tell them apart at . I feel like the fact they have a very similar silhouette has to be intentional. Almost as if their coats that they were fully wearing in Daidaidai were hiding the selves that still long for the friendship/love to return, and this time around it's less concealed. As if they are growing up, and maturing, the more they realize how much they miss the other. But also they are too far gone into the social war of it all to be able to stop just yet...
から、幼少期→ダイダイダイダイダイキライ→ダダダダダルがループしてるのこだわり感じる
どんだけ時間たっても一緒にゲームしてんの良き
:ダイキラ大喧嘩バージョンの二人
「欠陥品のため、返品はお断りのようです。」ってところ、昔みたいな仲には戻らないって暗示してるみたいで好き
:ダル(今作)二人
:ダイキラ子供の頃の二人
:ダイキラの二人
:ダイキラ子供の頃&テレビ画面はダイキラ子供のテレビ画面
メロディがダイダイダイキライのサビ前になってるセルフオマージュすき
のとこダイダイダイキライに似てるー
I like some of the daidaidaikirai references like this part with the game ❤
ここの
ここからの裏のドラム好き
ミクさんにだけ天使のわっかがついてる最後も意味深だったし何かあったんだろうか
とあるネズミ 「あたまわるわる☆」
ココもあったな
辺りにハート作ってるけど、ミクは赤色(テトの色)、テトは青色(ミクの色)になってるから本当は仲良くしたいのかな、、。
昨日、イタリア語の言語交換の場所に訪れて、あそこ言語交換したい人だけでなく、イタリア語を学ぶ人々もいた。一つの机の学習者たちが有名なイタリア人のジェスチャー学んでいたけど、このジェスチャーをイタリア語に変換すれば「私はばかだな〜」になるらしい
peak
ってヒバナ要素なのかな…?
テトォ!!そこかわれぇ!!!
の部分は焦ってる?個人的な想像だけど、子供の頃遊びで喧嘩しあってそれが今でも続いてテトちゃんは結構嫌いになってきてミクちゃんは子供の頃の感覚で今もやってて、テトちゃんも同じ気持ちだと思ってたけど本当に嫌われてそうなことが伝わってきて焦ってるのかなそれはそれとしてなかよくしてほしい
At , Teto finally manages to throw the bomb at Miku, probably causing her to lose. AND at
the sfx remind me danganronpa😮 (bad eng)
, we can see that Miku DID lose at the end.My overall interpretation is that Teto is innocent but framed as「悪」, while Miku is the OPPOSITE. In this AU, Miku keeps on framing Teto for her own reputation to be known as "innocent". BUT in the end, Teto finally gets revenge. I'm guessing Teto didn't mind doing it as well, because no matter, she would still be seen as "Evil".